cstland-hotel-services

هتل داری یا رستوران داری شما را به یاد چه کسب و کارهایی می اندازد؟ چه عناوین شغلی را در رستوران داری مشاهده می کنید؟

صنعت هتل داری یا رستوران داری شامل طیف گسترده ای از موقعیت های شغلی هست.

هتل داری

بسیاری از کارکنان هتل خدمات فراوانی ارائه می دهند و با مشتریان مختلفی روبرو هستند. مشاغلی چون بازاریابی، حسابداری و خدمات غذایی نیز به صنعت هتل داری یا رستوران ها ربط پیدا می کنند تمام افراد دنیا بعد از کار و خستگی دوست دارند غذای خوشمزه ای از سرآشپز میل کنند.

در نهایت شغل های مدیریتی هم به هتل و اجرای چنین پروژه هایی مربوط می شوند.

صنعت هتل داری بسیاری از مشاغل را در سطح ابتدایی در خود جای داده است اما این کار انواع حرفه های مختلف را نیز از سطح ابتدایی تا مدیریتی در خود جای می دهد، موقعیت های مردم در مناطق و حتی کشورهای متفاوت با هم فرق دارد .

شاید شما به عنوان فردی دارای مدرک معتبر دانشگاهی علاقه داشته باشید آشپز شوید مهم رهبری علاقه درونتان می باشد نه سطح نگاه مردم.

برنامه ریز رویداد در هتل ها

بسیاری از هتل ها دارای اتاق های کنفرانس و یا فضایی برای بررسی رویدادهای احتمالی ست، از جلسات گرفته تا مراسم جشن و عروسی، مدیر و برنامه ریز رویداد در هتل با شرکت های متفاوت همکاری داشته و به ترتیب رویدادهای متفاوت می پردازد.

تبلیغات مختلف هتل ها به یکی از مهمترین راه جذب مخاطبان مشهور است. هتل هایی که اجرای چنین مراسم هایی را بر عهده دارند معمولا اتاق ها و آشپزخانه خوبی را فراهم می آورند مدیر برنامه ریزی رویداد تمام هماهنگی های خود را به عنوان سرپرست این کار انجام می دهد.

منشی هتل ها

کارمندانی که جلوی میز پاسخگوی سوالات مخاطبان هستند به عنوان اولین نقطه ارتباط با هتل ها شناخته می شوند، این افراد تمام هماهنگی های لازم را برای ورود و خروج مهمان ها و راهنمایی برای دریافت کلید اتاق انجام می دهند.

کارمندی که این اطلاعات را دریافت می کند مهارت های خاصی را آموزش می بیند مهارت های ارائه خدمات به مشتری و آموزش زبان بدن برای صحیح صحبت کردن با مشتریان دو مهارت مهم می باشند.

مدیر کل

برخی از مشاغل مدیریتی به هتل داری مربوط می شوند یکی از مهم ترین بخش هتل ها را مدیران تشکیل می دهند. مدیر وظیفه و مسئولیت کنترل تمام بخش ها را برعهده دارد و در صورت عدم رضایت مخاطب شکایت ها مستقیم مدیر را هدف قرار می گیرد.

مدیر تضمین کننده راحتی و نظارت بر تمام مشکلات یک هتل یا رستوران است. کارکنان یک هتل وظیفه حفظ اصول استاندارو و تمیز نگه داشتم چنین مکان هایی را دارند.

فهرست شغل هایی که به عنوان شغلی هتل داری مربوط می شوند عبارتند از؛

مهماندار عمومی
دستیار دفتر
نگهبان
مامور راهنمایی
مدیر فروش هتل
راننده
برنامه ریز رویداد
نماینده یا کارمند میز ارائه خدمات
نمایندگی مجاز فروش و خدمات
متخصص امور مالی
مدیر دفتر مرکزی
باغبان
هماهنگ کننده فروش
مدیر فروش اتاق مهمان
مشاور مهمان
هماهنگ کننده خدمات مهمان
مدیر خدمات مهمان
سرپرست خدمات
کارمند هتل
سرپرست کودکان
مدیر رویدادهای ویژه
سرپرست تعمیر و نگهداری
کارگر تعمیر و نگهداری
هماهنگ کننده بازاریابی
هماهنگ کننده جلسات
مدیر جلسه
کارمندان شب کار
مدیر فروش شرکت، مدیر بانکی، مدیر کافه، آشپز، مدیر آشپزخانه، پیشخدمت

تمام شغل هایی که ذکر کردیم به عنوان شغلی هتل داری مربوط بوده و طبق موقعیت های مکانی افراد زمینه شغلی فراوانی را برای مردم فراهم می آورد.

منبع:پدیده فکر مهتر